web 2.0

۱۳۸۸ دی ۲۶, شنبه

خرد ورزی به سبک استاد شک و تردید برای رسیدن به حقیقت

به یاد استاد خرد رضا فاضلی

سخن طلایی و پیشگویانه استاد درباره جنبش سبز



تقبیح خاندان منفور پهلوی از زبان استاد



دوستان خرد ورز و سلطنت طلب 
به من ثابت کنید قسم حضرت عباستان را باور کنم یا دم خروستان را! ! !

شما دم از خرد ورزی و ایران پرستی می زنید . عشق وعلاقه خود را به این خاک اهورایی ابراز می دارید . اما نشانه هایی که در گفتار و کلامتان است رنگ و بوی دیگری است .نمونه اش همین تاریخ  2568 شاهنشاهي است که در تمامی وبلاگهای شما خود تمایی می کند و با یک حس تنفر و دین ستیزی فاحش از اسلام است که خود نمایی می کند .
اگر معتقد به یک تاریخ اصیل ایرانی هستید چرا از تاریخ3747 خورشیدی زرتشتی که هم به مراتب قدمت بیشتری دارد و هم از نظر اصالت به واقعیت نزدیک تر است دوری می جویید .

چرا شما ها به مثابه دیگر معتقدان به شخصیت ها وافراد یک فرد را بت کرده وبا تعصب کاملی مثل کسانی که خمینی را به عرش اعلا می برند ، شما رضا خان کبیر یا پهلوی یا سواد کوهی یا قلدر یا قزاق را می پرستید.

من با کمال تاسف وقتی می شنوم دوست بسیار عزیزم مسعود از وبلاگ خردگرایی وقتی به وجود این مرد افتخار می کند واو را مایه افتخار ایران می داند.
 چند سوال را در ذهن من ایجاد می کند که آیا جایگاه شخصیت های همانند فردوسی وحافظ ها و آریو برزن ها سورنا ها بابک ها و . . .در کجاست و چرا نباید به اینها افتخار کرد . فکر می کنم در ذهن اکثریت ذهن استبداد و استعمار زده ما یک غده دیکتاتور پرور وجود دارد که اگر در صدد خشکاندن آن برنیاییم همیشه با سرعتی رو به عقب حرکت خواهیم کرد .


یک جمله یا نصیحت و وصیت که نشانه ای از خردورزی این شخصیت نسبت به وطنش و مردمش را نشان دهد و ما جوانان امروزی با شنیدن یا خواندن آن به وجد آمده ویا احساس غرور نماییم وجود ندارد .

چرا شماهایی که دم از دموکراسی وآزادی می زنید تحمل یک نقد ساده و سازنده را از شخصیتی که به آن معتقید را ندارید . با گفتن این جمله که رضا خان دیکتاتور است ، جبهه گیریها آغاز می شود وهزاران دلیل برای حقانیت اشتباهات یک دیکتاتور سرازیر می شود.
رضا خان هم مثل سایر دیکتاتور ها یک دست نشانده و مزدور وعامل بیگانه بود .
اولین دلیل و آخرین دلیلش هم که اینکه وقتی دولت فخیمه انگلیس از اوخواست پست والای شاهنشاهی را بگذارد و برود دیدیم که چطور این انسان وطن پرست در راه دفاع از خاک و ناموس وطن در جزیره موریس جانفشانی ها کرد و نام خود را در تاریخ این سرزمین جاودانه کرد .

آری این فرد که جزیی از تاریخ انکار نا پذیر ماست به زور چماق و دگنک آزادی و تمدن و پیشرفت را به جامعه ما به خصوص جامعه زنان ارمغان آورد .

آری افرادی مثل اینها در تاریخ ما بی شمارند از انوشیروان دادگر (( جلاد وقاتل هزاران مزدکی آزادی خواه)) و یا موبد آذرباد مهراسپندان زرتشتی (( جلاد وقاتل))
مانی یک دگر اندیش و فیلسوف ایرانی دو نمونه بارز جنایت علیه بشریت است که که ما ایرانیها به سادگی از کنار آن می گذریم و فقط حمله اعراب پست وزبون وحشی را بزرگنمایی می کنیم . البته هیچ شکی نیست که ضرباتی که اعراب و اسکندر و مغول ها به ایران وایرانیان زدند را نمیتوان نادیده گرفت و آنرا فراموش کرد . اما این عادت خود سانسوری که به نظر من ارمغان دیگری از استعمار پلید است . در خون وفکر و ذهن ما در غلیان است .
به درستی که فردوسی پاک نهاد به درستی به این جنایت در شاهنامه خود اشاره کرده است :

من در پست های بعدی سعی خواهم کرد تا بوهای که استعمار و ذهن بسته ما از تاریخ چند هزار ساله ما برایمان ساخته است را بشکنم و بدون هیچگونه تعصب وستیزه جویی با هیچ دین ومذهبی به بیان واقعیت ها وحقایق تلخ وشیرین این سرزمین بپردازم .

 شعری زیبا از زبان یکی از هموطنان عاشق ایران
بان سالومه عزیز
دانلود

وطنم جان وطنم




صحبت های دکتر امید ندوشنی مهمان افتخاری و مردمی تلویزیون رنگارنگ بدرستی در این زمینه راهگشا خواهد بود .

این سخنان را می توانید از لینکهای زیردانلود نمایید!








تحلیل موج سبز دروغین 

جنبش روشنفکری  در تاریخ 

تحلیل قتل ندا آقا سلطان 1

تحلیل قتل ندا آقا سلطان 2

دکتر اتومبیل یک برنامه بی نظیر از رنگارنگ

تحلیل رسانه های مسموم بیگانه VOA- BBC 

کالبد شکافی پاسدار اکبر گنجی جلاد دهه60-1 

خاطرات مادر بزرگ آذربایجان

 **************
صحبت های جناب مهران سرور فرهیخته ایران زمین









لینکهای بر گزیده دیگری از صحبتهای سرور گرامی مهران و دکتر ندوشنی

به زودی در دسترس خواهد بود!





هموطنان باید به وجود انسانهایی از این دست افتخار کرد!!








کسانی که در این خاک بدنیا آمدند بزرگ شدند و با خرد خویش مردم را به سیاستهای پلید بیگانگان ترجیح دادند ودر این خاک که براستی در قلب ما برای ابد جاودانه آرمیده اند.


آنقدر خوب و عزیزی که بهنگام وداع حیفم آید که تو را دست خدا بسپارم!




به امید آزادی و آگاهی و آبادی
در پرتو خرد و دانش



۹ نظر:

مسعود از پارسه گفت...

درود بر شما

دوست عزيز تاريخ شاهنشاهي به خاطر اينه كه تاريخي ديني نباشه چون هر ديني اومده بر اساس تولد پيامبر يا هجرت پيامبر تاريخشو گذاشته ما اصلا ديني رو قبول نداريم اين تاريخ از دوره اولين پادشاهي مقتدر در ايران هست فقط پهلوي نيست.نميگم كو كورانه حرف كسي رو قبول كنيم اما خود استاد فاضلي هم اين تاريخ رو قبول داشت به نظر من هرچي باشه بهتر از تاريخ هاي مذبيه

دیوونه گفت...

تا حد زیادی با نظر مسعود موافقم.
تاریخ ما نباید تاریخ تازی باشه چون ما ایرانی هستیم
اما راجب خاندان پهلوی شاید یک مقدار یکطرفه قضاوت کردی.اونا کارهایی رو کردن که در تاریخ ما اولین بود.شاید کارشون ضعف هایی هم داشت اما هر زمانه ای مقتضیات خاص خودش رو داره و نمیشه ما الان بشینیم راجب اونا اینطور قضاوت کنیم

دیوونه گفت...

دوست عزیز , آگه لطف کنید آدرس ایمیل خودتون رو برام بذارید تا بیشتر راجب مسایل باهم گفتگو کنیم.
ضمنا" یه انتقاد دوستانه ای که از شما دارم اینه که رنگارنگ فقط رنگارنگی از حرفای رکیک و دورغه که توسط یه آدم واقعا" بی سواد اداره میشه.شاید درست نباشه اصلا" هیچ کس به حرفای این آدم زمان پارینه سنگی گوش کنه.شما حتی اگه یه جمله یا حرف آمزنده توی مطالب این رادیو شنیدید لطفا بمنم خبر بدید و من حاضرم اونو با آب طلا بنویسم .پیروز باشید و منتظر ایمیل آدرس شما هستم

نوشین گفت...

دوست گرامی من دوست و یار همیشگی اقای فاضلی هستم اما آیا در مورد رضا شاه بی انصافی نکردی میدونی این مرد بزرگ چه دشواریهائی داشت در ان 16 سال بعضی ها حرفش را گوش نمیدادند بودجه مملکت بسیار کم بود اما این مرد در حد همان توان اندک خیلی کارها برای مملکت کرد کمبودهای مملکت هم مقداری تقصیر بودجه ای بود که از قاجار به جا مانده بود و بعضی از مردم که حرفش را به دلایلی گوش نمیدادند ایشان مرد بزرگی بود که کشور خرابه ای را که از پادشاهان بی لیاقت قاجار برایش مانده بود خیلی به جلو برد خیلی به زنان که خیلی اهمیت میداد و بدادشان رسید و از بندهای دین و مذهب و آخوند نجاتشان داد ما قدرش را میدانیم

مسعود از پارسه گفت...

درود بر شما

ببينيد دوست عزيز من نميدونم چرا شما فقط نصف خاليه ليوان رو ميبينيد هر كسي يه سري خوبي ها و يه سري بدي هايي داره اما شما فقط اون بدي ها رو ميبينيد.رضا شاه هرچي بوده تموم شده رفته ارزش نداره اينقدر خودمون رو واسش جر بديم اما من درمورد شما اينجور فكر ميكنم كه شما مثل بعضي متعصبين مذهبي فقط منفي هاشو ميبيني بله هر كسي يه سري اشتباهاتي داره حتما رضا شاه اشتباهات بزرگي داشته كه حكومت از دستش در رفته اما من نميگم اينجور نبوده ميگم درسته اما اين كاري كه كرده مثل كشف حجاب درست بوده.من در هيچ يك از دورهاي تاريخي گير نكردم فقط از اسطورهايي حرف ميزنم كه در مقابل آخوندهاوبيگانگان تونستن قد علم كنن واز كشور و حقايق دفاع كنن.سخنان دكتر ندوشني رو گوش ميكنم نظرمو بهت ميگم

هیچکس گفت...

دوست خوبم و عزیز و آزاد اندیشم
اولا بسیار مایه مباهات است که جوانانی مثل شما در وطن هستند که با رویکردی جدید به تاریخ خود مینگرند و در عین خودباوری عیبهای آن را در نظر گرفته با نقد خود سعی در پالایش این عیبها دارند ! شکی نیست که دادن هاله ای از تقدسهای خود بافته ملی یا مذهبی به هر شخصی میتواند ما را از حقیفت دور و زمینه را برای افتادن به مسیر نادرست فراهم کند ! جمله ای که نوشته اید که در ذهن هر یک از ما یک خامنه ای است جمله ارزشمندی است
ما ملتی هستیم که همیشه دیکتاتور زده بودیم مشتی رعیت ارباب پرست که همیشه نه به دنبال آزادی خود از یوغ ارباب بلکه به دنبال آنکه خودمان ارباب رعیتهای کوچکتر شویم !!!! وقتی تعصب میاید در مقابل هم تعصب میاید وقتی ما فردی مثل رضا شاه را چنان بالا میبریم که راه را بر هر نقدی میبندیم در مقابل هم عده ای هستند که جانب انصاف را کنار گذاشته تغییرات ارزشمندی را هم که این مرد مسببش بوده منکر میشوند آنچه مسلم است رضا شاه شاید در کارنامه خود کارهای ارزشمندی داشته اما در مقام دیکتاتور همان چیزی است که همیشه بر این مردم رفته است ! کاش یاد میگرفتیم فارغ از هر زنده باد و مرده باید بیندیشیم و فکر کنیم ! من شما را با افتخار لینک کردم امیدوارم در این راهی که پیشه کرده اید موفق و پیروز باشید

نوشین گفت...

دوست گرامی من هم یک قسمتهائی از حرفهایت را موافقم ما باید خرد ورز بشویم و نقد کنیم اما بیچاره رضا شاه با دست تنگش چه میتوانست بکند من سلطنت طلب نیستم اما طرفداری از رضا شاه و پسرش را یک جورائی میکنم ولی نقدشان را هم میگویم مثلا" بطور مثال یکی از نقدهای زمان رضا شاه را بگویم: در زمان رضا شاه همان دادگستری که با آن زحمت از دست ملاهای بی حیای اون زمان درش آورده بود بیرون کاملا" دادگستری نشده بوده ولی چون رضا شاه یک مملکت خرابه بسیار کم بودجه و مردمی 1400 سال به زیر دین و مذهب بد اسلام و شیعه و حرفهای صد من یه غاز آخوند فرو زفته را میخواست درست کند و به ارث برده بوده در نتیجه ایشان را با همه کاستی های زمانش مرد بزرگی میدانم ببین کاستی هارا خودم میدانم و میگویم اون دیکتاتوری رضا شاه هم برای مردم اون موقع با اون اندیشه های سخت دینی که سختی آن مثل تخته سنگهای تو بیابانها بوده لازم بوده رضا شاه دیکتاتور سفید بوده خمینی دیکتاتور سیاه از سفیدی تا سیاهی آیا فرقی نیست؟ با همه کاستی های زمان این دو پدر و پسر پس دیدی من بیخودی ارادت به این دو پدر و پسر ندارم کاستی ها را میدانم علتش را هم میدانم زیبائی ها را هم میدانم و گربه کوره نمیشم این دو مرد با همه کاستی هایشان خیلی خیلی به ایران خدمت کردند خدماتشان را همان مسعود در وبلاگش نوشته بود درضمن اگر مسعود میگوید به گذشته ها نرو نگو اسلام هم مال گذشته هاست اسلام مال گذشته ها هست اما هم اکنون گلوی ما تا خرخره در آن هست تمام وجودمان غرق در اسلام و شیعه و افکار آخوندیم اسلام مثل رضا شاه و پسرش به گذشته ها و تاریخ نرفته اند هم اکنون هم زنده است درست نمیگویم؟
در مورد سانسور شدن هم کسی به شما نگفته خودت را سانسور کن ما هردو حق داریم با هم بحث کنیم که داریم میکنیم فعلا" حرفی نیست تا در آینده بدرود

نوشین گفت...

دوست گرامی میشه یک خواهشی ازت بکنم اگر ممکنه کمی در مورد رضا شاه تفکر بیشتر بکن کمی هم مطالعه فقط عیوب را نبین اگر تو با بودجه کمی بخواهی مملکتی را بسازی که اقشارش به جز حرف ائمه و پیغمبر عرب بیابونی و آخوند معرب که انگلیس بی پدر مادر پشتش هست و به حرف کسی به علت کافر بودن هیچ اعتنا ندارن چی کار میکنی؟
درضمن خانم مهرا ملکی که تاریخ دان هست در همان ماهواره میگفت رضا شاه را انگلیس ها نیآوردند من فکر نکنم این خانم تحریف تاریخ کرده باشد و مثل آخوند دروغ گفته باشد ولی به هر حال اگر هم انگلیس ها آورده باشند که این دفعه مرد خوبی را برای ما آورده بودند ( این البته فکر و حدث خودم هست) شما فکر میکنید دنیا بدون اجازه انگلیس توانسته در طول تاریخ آب بخورد خوب و بدش دست اینهاست بازم میگم من فقط حدث میزنم اینم درد دل من

ناشناس گفت...

دكتر زاكاني، نماينده محترم مجلس شوراي اسلامي در مناظره تلويزيوني برنامه رو به فردا شبكه 3 با جواد اطاعت به نكته قابل تأمل اشاره كرد. زاكاني به نقل از هاشمي رفسنجاني به بخش هايي از صحبت هاي ميرحسين موسوي در ملاقات با ايشان اشاره كرد. اين نماينده مجلس گفت: «به اتفاق چند نفر از ديگر نمايندگان مجلس در قالب كميته اي با موسوي ملاقات كرديم و از دلايل ايشان براي ابطال انتخابات سوال شد و ايشان هيچ دليلي ارائه نكرد. سپس با آقاي هاشمي رفسنجاني ملاقات كرديم و ايشان اشاره كردند به ملاقات آقايان خاتمي، موسوي و سيدحسن خميني در ظهر روز شنبه 23 خرداد 1388 با وي و اينكه در اين جلسه موسوي كف خواسته هاي خود را ابطال انتخابات اعلام كرده است.» هر چند زاكاني پيش از اين نيز به اين ملاقات اشاره كرده بود، لكن براي روشن شدن بسياري از مسائل بايد روي آن تأمل فراوان داشت. در تمامي مناظره هايي كه تاكنون در سيماي جمهوري اسلامي انجام شده، هيچ يك از افراد منتسب به جبهه دوم خرداد مانند كواكبيان و جواد اطاعت ضمن پذيرش تلويحي سلامت انتخابات و رد اتهام تقلب، به اين سوال پاسخ نداده اند كه اگر انتخابات سالم بود و در آن تقلب صورت نگرفته، موسوي و حاميان وي با چه اهدافي اين اتهام را به نظام اسلامي زدند. آقايان در مناظره ها، نوشته ها، مصاحبه ها و سخنراني ها دائماً مي گويند نظام اجازه راهپيمايي نداد، حاكميت مردم را سركوب كرد و...، اما حاضر نيستند اعتراف بكنند كه همه اين مسائل بعد از انتخابات، ريشه اش در ادعاي واهي تقلبي بود كه موسوي از آن دم زد. .....