web 2.0

۱۳۸۸ دی ۲۸, دوشنبه

چراهایی که باید پاسخ داده شوند ! ! !



دوستان و هموطنان دگر اندیش وآزادی خواه



روی سخنم با شماست . شما یی که فارغ ازهر مرده باد و زنده باد عشق میهن در قلبتان شعله ور است . شمایی که قومیت برایتان مهم نیست و مذهب واعتقادات را به کنج خلوت قلبهایتان رانده اید و اجازه تازیدن بر روح و روان خود وجامعه تان را نمی دهید .
شمایی که خرد ورزی و تعقل گرایی تیتر نوشته هایتان است و یا در فحوای کلامتان خود نمایی می کند . شمایی که اول وآخر کلام و نوشتارمان از ایران شروع و به ایران ختم می شود . در این بازار شلوغ  و مکاره این روزها هزاران چرا هزاران پرسش هزاران آیا و اما واگر ازهر سو بر سلول های خاکستری مغزمان همچون ابربهاری  می بارد . اگر در طلب آزادی هستیم اگر داعیه حق طلبی و مبارزه را داریم اگرخواهان بر قراری دموکراسی ، آزادی بیان  ، رفاه اجتماعی ، آینده ای روشن برای نسل های آینده و هزاران خواسته معقول ومنطقی هر ایرانیست با شعار دادن و های و هوی خرد ورزی و پیروی کور کورانه از استاد فاضلی و دین ستیزی و کوبیدن یهود ومسیح وزرتشت و هزاران هزار پیامبر وامام دیگراز این دست حاصل نمی شود . 


گزارش و کلیپی راجع به لوح کوروش بزرگ در موزه بریتانیا


دانلود کلیپ



ریشه تمام بد بختی وعقب ماندگی ما ایرانیها درخودمان است که استعماربه خود جرات داده که نقشه های پلید خود را پلان به پلان و سکانس به سکانس همانند یک فیلم هالیوودی اجرا می کند نقش آفرینان اول این فیلم از کوروش وداریوش  و . . .که نقشهای مثبت را داشته اند و از محمد وعلی وچنگیز واسکندر . . . که نقشهای منفی را داشته اند و ما ایرانیها همچون سیاهی لشگر ها با فرمان صدا دوربین حرکت  کارگردان این فیلم شروع به نقش افرینی در تمام این دوره های تاریخی نموده ایم بدون آنکه به خود لحظه ای جرات پرسیدن بدهیم جرات گفتن چرا را به خود و دیگران بدهیم . جرات گفتن من اشتباه کردم ما اشتباه کردیم و یا جملاتی از این دست . همانند همان سیاهی لشگرها به درستی فرامین را اجرا کرده و مزد خود را دریافت کرده ایم.
سخن کوتاه کنم و به چراها بپر دازم :



1- چرا ما ایرانیها با داشتن این تاریخ طولانی و با افتخار و انسانهایی فرهیخته هنوز در عطش دست یافتن به آزادی است ؟

2-چرا ما ایرانیها با داشتن این تاریخ کهن و دیرین اسیر دست مردمانی پست وذبون و به اصطلاح شما مشتی تازی سوسمار خور هستیم ؟


3-چرا با گذشت این همه سال و هزاران مبارز و روشنفکر و تلاشها و جنبش های مردمی هنوز به دموکراسی دست پیدا نکرده ایم ؟


4- چطورامریکا یک کشوری که کمتر از 400 سال پیشینه و قدمت دارد الان جز اولین ابر قدرت های جهان در تمامیت آن است . از آزادی بگیر تا خدمت به بشریت تا مهد علم و دانش وفلسفه چرا ؟


5-چرا اروپا با آن پیشینه تاریک و ننگین که چیزی جز چپاول و غارت ملیت های دیگر است و اجدادشان به وایگینگها می رسد الان جز انسانهای متمدن هستند و ثانیه به ثانیه قدم به سوی پیشرفت وآزادی بر می دارند ؟


6- چرا ما ایرانیها از گفتن اینکه من اشتباه کردم یا می کنم وحشت داریم ؟


7- چرا ما باید تاریخی را که  بدست بیگانگان نوشته شده است باید چشم و گوش بسته باور کنیم ؟


8- چرا نباید برای صحت و سقم یک مطلب و یا اتفاق تاریخی فقط به استناد نوشته شدن در کتاب های یک نویسنده باید باور کنیم ؟


9- چرا نباید از این پیله و غرورکاذب پرافتخار تاریخ ایران بیرون بیاییم وبا شکستن و بدور انداختن افکار و ذهنیاتی که تا به حال چه خود و چه دیگران برای ما ساخته اند دوباره متولد نشویم ؟


10- چرا . . . چرا . . . چرا . . .



چرا هایی از این دست بسیار زیاد است که اگر نوشته شود کتابها و کتابخانه ها خواهد شد .
نمونه اش همین کوروش است نمونه اش همین استاد فاضلی است نمونه اش سلسه پهلوی است  نمونه اش پادشاهان و سلسله های ایرانی هستند که با تمام احترام به دوستان تصمیم به نقد و کنکاش صحت وسقم آنها دارم . البته با داشتن حقی که هر فرد بعه عنوان یک انسان آزاد دارد و می تواند پرسش کند و حق دارد جوابی قانع کننده بشنود و به اصل ماجرا با توجه به اصل نسبیت پی ببرد .
البته این نکته را یاد آور بشوم که قصد کوبیدن هیچ حزب وهیچ شخصی را ندارم و  ازدوستانی  که سلطنت طلب خطابشان کردم پوزش می طلبم واز این به بعد با نام دوستان خرد ورز و فرهیخته از آنها  نام می برم تا توهین به هیچ کس نباشد . البته شاید بعضی ها هم من را به چاپلوسی و دادن توهین در نقاب ادب ودوستی است که البته آزادند این طور فکر کنند . 
در پایان از دوستان جدید ودگر اندیشی  بنام ((من و هیچ کس ))  و (( مهرورز عدالت طلب )) که به تازگی با ایشان آشنا شده ام وافکارشان در ادامه این بحث بسیار کار گشا خواهد بود. سپاسگذارم واز ایشان ودیگر دگر اندیشانی که دوست دارند ایران و ایرانی از چنگال تعصبات مذاهب وافکار پوچ روشنفکرانه و اتو کشیده ای که فقط در پستوهای فریب کاران نان به نرخ روز خور می توان یافت خواهشمندم در این بحث شرکت نمایند.


برای رسیدن به آزادی به آگاهی نیاز است برای رسیدن آگاهی به دور انداختن افکار پیشین خود ونگرشی کاملا بی طرفانه واز زوایای دیگر به تمام آنچه که در طی این سالها آموخته ایم .


این شعر خود گویای تمام این مطالب بالاست.


آينه چون نقش تو بنمود راست - خود شکن آئينه شکستن خطاست
ازدوستان فرهیخته و آزاد اندیش خواهشمندم در پاسخ دادن به این پرسشها و چرا ها از هیچ کوششی دریغ نورزند و با بیان عقاید خود فرهنگ گفتگو و دموکراسی وآزادی بیان را در محیطی کاملا دوستانه و با رعایت ادب و احترام نسبت به هم تمرین کنیم. چیزی که سالها ما را از انجام دادن آن منع کرده اند و یا خود میلی به انجام دادن این کار نداشته ایم .



صحبت های دکتر امید ندوشنی مهمان افتخاری و مردمی تلویزیون رنگارنگ بدرستی در این زمینه راهگشا خواهد بود .

این سخنان را می توانید از لینکهای زیردانلود نمایید!









 

۲۶ نظر:

دیوونه گفت...

ممنونم از چند موضوع
1 - ادب و متانت شما
2- دیدگاه منطقی شما
3-انتقادپذیر بودن و انعطاف شما
به هر حال پستای شما رو دارم دنبال میکنم و نوشته هاتون رو بدقت میخونم.فقط یه نکته اینه که با گفتن بدی های خاندان پهلوی یا انوشیروان عادل کاری از ما درست نمیشه. اگر بیشتر تمرکز ما روی حال و آینده باشه خیلی نتیجه های بهتری میشه گرفت.من به هیچ وجه سلطنت طلب نیستم و هیچ تابو و بتی در ذهنم از هیچ شخصیتی درست نکردم اما به افرادی مثل کورش و داریوش بزرگ با احترام نگاه میکنم.شما با گفتن بدی های اونا هیچ حرکت یا ایده ی درستی در ذهن افراد یا نسل جوان ما بوجود نمیارید. هرشخص در زندگی خودش ایراداتی داره اما افرادی که گفتم محاسن شون اونقدر زیاده که بدی های اونا رو کلا میپوشونه.نسل ما نیاز داره که یک سمبل یا نماد برای حرکت روبجلوش داشته باشه.باید یک پشتوانه تاریخی و ملی داشته باشه.اما اگر ما بیام و تمام تاریخ و شخصیت های ایرانی رو به دلایل مختلف زیر سوال ببریم , نسل جوون رو با دست خودمون بطرف فرهنگ های بیگانه و غیر ملی سوق میدیم.خیلی دوست داشتم از نظر جسمی مشکلی نداشتم تا میتونستم بیشتر و بهتر با شما تبادل نظر کنم و یاد بگیرم اما چه کنم که با اینکه فقط 29سالمه اما ... بگذریم. خوشحال میشم که بیشتر از نقطه نظرات شما مطلع بشم.

دیوونه گفت...

لطفا این پستای منو بخونید
http://yedivoneh.wordpress.com/2009/10/26/%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF-%DA%AF%D9%85%D8%B4%D8%AF%D9%87-%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/
و این
http://yedivoneh.wordpress.com/2009/10/07/%D9%86%D8%B3%D9%84-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%AA%D9%87/
و این
http://yedivoneh.wordpress.com/2009/10/03/%D9%BE%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DB%8C/

بانوی ایرانی گفت...

درود دوست گرامی
از راهنماییتون ممنون ....بلاگ جدید رو ساختم ولی قسمت نظراتش رو نتونستم درست کنم ....میخوام قسمت نظرات باز نباشه و تاییدی باشه ولی خوب نتونستم هنوز تنظیمش کنم
فعلا هم دارم ارشیوم رو منتقل می کنم ...آخه بعضی مطالبش واسم خیلی ارزش داره
سبز و پاینده باشی

بانوی ایرانی گفت...

درباره سوال هام بر میکردم فعلا باید برم......

بانوی ایرانی گفت...

بازم درود
ببخشید دوباره مزاحم شدم
قسمت نظرات درست شد حالا نطرات داده شده رو کجا پیدا کنم ....این دیگه آخرشه نههههه:))

مسعود از پارسه گفت...

درود بر شما

در مورد حرف هاي دكتر ندوشني ميخوام حرف بزنم.
اين آقا ادعا ميكنه كه كورش نبوده وبعد اصلا سلسله اي به نام هخامنشي نبوده ونيست.اگه كورش نبوده ودر هيچ كتابي ثبت نيست كه هست پس كمبوجيه پسر او هم نبوده در حالي كه اگه اين ادعا رو داشته باشيم كاملا غلطه چون حمله كمبوجيه به مصر در تاريخ ثبت شده چه مصري وچه ايراني و همين طور جنگ هايي كه خود كورش كرده هم هست.آقاي دكتر ميگه اينارو يوناني ها نوشتن و دروغه خب اين نشد حرف حالا يك جا يوناني ها يه چيزي رو اشتباه نوشتن همه چيزشون اشتباه نميشه.سلسله هخامنشي رو هم ميگن نيست اگه نيست چرا اين همه شواهد و مدارك قابل مشاهده از اين دوره هست.اگه تاريخ هخامنشيان كتاب گريشمن رو بخوني متوجه مي شي كه همچين سلسله اي بوده.تخت جمشيد يكي از مدارك بزرگ اين سلسله است.اين بنا رو كورش قسمتي از اونو ساخته و بعد پادشاهان بعدي هم هر كدام قسمتي رو ساخته اند و هيچ گاه هم به پايان نرسيده.منشور كورش كهايشون ميگن هيچ اثري از حقوق بشر نيست!نميدونم اون متني كه نويسنده اون كتابي كه آقاي دكتر از روش خوندن رو از كجا آورده بود من تحقيق كردم متني كه ايشون خوندن خيلي سانسور شده بود.وقتي كورش از اين ميگه كه:سپاه بزرگ من به آرامی وارد شهر بابل شد. نگذاشت رنج و آزاری به مردم این شهر و این سرزمین وارد آیدو.... اگه هيچ حقوق بشري رو نميبينه واقعا نميفهمه حقوق بشر چيه.وقتي حرفاي اين آقاي ندوشني رو گوش ميكردم ياد بعضي از اين مسلموناي شش آتيشه افتادم كه ميگن كورش وجود نداره يا ذل قرنين همون كورش هست.


دوست عزيز من هنوز نفهميدم هدف اصلي برنامه رنگارنگ چيه يعني چه تدبيري داره براي آزادي ايران اگه برام توضيح بدي سپاسگزار ميشم

بابك گفت...

درود بر شما من هم با اين كه بايد همه چيز را به نقد كشيد موافقم ولي اين طرز نگاه به موضوع كه در پس هر چيزي به دنبال توطئه بگردم مخالفم
و همچنين نمي توان گفت كه ايراد تمام اين واپس ماندگي ها در خود ماست چون بدين ترتيب و با شيوه شما همچون پيشوايا ن مذهبي نخست مي خواهيد
تمام هويت و خوباوري ما را از ما بگيريد و سپس آنچه كه فكر مي كنيد بهتر است جايگزين آن كنيد و اين كه به بزرگان تاريخ ما تاخته ايد اين موضوع را بهتر نشان مي دهد
نمي توان هويت و خودباوري و ملتي را گرفت و به تاريخ و بزرگان آن توهين كرد و سپس ادعاي دلسوزي نيز نمود و مطمئن باشيد كه از
تباهي تنها تباهي زاده مي شود هنگامي كه تمام گذشته ما را تباه مي انگاريد خواسته يا ناخواسته در صدد تباه كردن آينده ي ما هستيد حتي اروپاييان
جنبش گسستن از قرون وسطي را رنسانس يعني نوزايي ناميدند يعني بازگشت به گذشته وقتي گذشته ي ملتي توسط امثال ندوشني تحقير شده باشد
كدام رنسانسي امكان بروز دارد
در اين باره سخن بسيار است

نوه مادر بزرگ آذربایجان گفت...

پاسخ مدیر وبلاگ به دوست عزیز بابک
********************************
بپذیریم
بياييد اختلاف هاي عقيده و سليقه را بپذيريم و بپذيريم كه براي هميشه زنده نخواهيم بود و نمي توانيم براي هميشه بر اريكه ي خويش حكومت كنيم و بپذيريم كه مرگ هميشه براي همسايه نيست .
بپذيريم كه پيشرفت ما در گرو احترام به مخالف خويش است و هنگامي شدني است كه در فضايي آزاد و امن با مخالف خود درگير گفت و گو شويم و انديشه هاي خود را در محك آزمايش بگذاريم.
بايد بپذيريم كه ايستادن بر ستون فريب و نيرنگ و توهم همچون ساختن خانه بر روي آب است و اميد بستن به سراب است .

و بپذيريم كه از نظر حقوق انساني همه انسان ها برابر هستندو اگر امروز بر مسندي تكيه زده ايم فراموش نكنيم كه قدرت براي هيچ كس هميشگي نبوده است .
بياييد هر گاه از ما تعريف و تمجيد كردند فورا به خود شك كنيم . سرانجام اين توهم خودستايي و خودپرستي به پايان خواهد رسيد بياييد بپذيريم كه هيچ كدام از ما معصوم نيستيم و بپذيريم
قدرت سرچشمه ي فساد و تباهي است و تباهي هميشه از اوج قدرت به صورت ناپيدا و ذره ذره آغاز مي شود .
و بياييد براي يك بار هم كه شده از تاريخ پند بگيريم و بدانيم كه توهم خود بزرگ بيني سرانجامي جز سقوط و خرد شدن ندارد .

و بدانيم كه سخناني امروز مي گويم هميشه ي تاريخ به همه خودكامگان گفته شده است و جالب آن كه هيچ كدام نپذيرفتند.
و در پايان به ياد داشته باشيم كه همه ي فرهيختگان بارها گوشزد كرده اند كه دنيا جايگاه كنش و واكنش است و به زودي نتيجه ي همه كردار هاي خود را خواهيم ديد.
+ نوشته شده در چهارشنبه شانزدهم دی 1388ساعت 8:22 توسط بابك | 26 نظر

سيامك گدروزيا گفت...

تشكر از حضور شما
راح حل بازگشت به دموكراسي و تعادل در كشور و از بين بردن تبعيض هست

مهرورز عدالت طلب گفت...

سلام
سؤال هایی که مطرح کرده بودید سؤال های مهم و اساسی است که باید به آن پاسخ داده شود.
من هم وبلاگ خودم را با هدف پاسخ دادن به برخی از این پاسخ ها ایجاد کرده ام.
به نظر من مهم ترین عامل عقب ماندگی ما ساختارهای فکری و فرهنگی غلط ما است و ریشه در خلقیات و رفتارهای نامناسب اجتماعی ما دارد.

نوشین گفت...

راهکارهای مبارزه با کنترل ایمیل که رژيم ادعا میکند:
بروزم

نوشین گفت...

راهکارهای مبارزه با کنترل ایمیل که رژيم ادعا میکند:بروزم
در ضمن این لینک را هم ویرایش کنید

نوشین گفت...

دوست گرامی هیچوقت محمد رضا شاه را با اینها مقایسه نکن درسته شاه و خانواده اش آخوند کلاهی بودند و اینها آخوند معمم ولی شاه مرد وطن پرستی بود که اینها اصلا" بوئی از وطن و اخلاقیات و وجدان نبردند که نبردند درضمن در زمان 57 شاه به تاج و تختش مثل خامنه ای نچسبید و مردم را نکشت و گفت خون از دماغ کسی نیآید البته در میدان ژاله (شهدا) کسانی کشته شدند که میگویند آنها فلسطینی بودند به هر حال شما و بعضی ها کشتار میدان ژاله را تقبیح میکنید و بعد همه میگویند اگر شاه هم مثل اینها میکشت اینطوری نمیشد !! تعحب میکنم این دو حرف با هم ناهماهنگ است

بانوی ایرانی گفت...

سلام با وفا
از اینکه میبینی کم رنگم تو دو راهی بین بودن و نبودنم
آدرسو برات میزارم ولی نمی دونم که چی کار کنم
فعلا هم در حال مبارزه با نفس انسانی هستم تا یه جوری سرکوبش کنم :)
banooirani.blogspot.com

یهدا گفت...

واقعا ممنون به دلیل لینکهای پرارزشت
و البته عکسهای جالب توجهت
من واقعا بین تمام کسانی که به نوعی همسو با این جنبش هستند هرچه دقت کردم، فقط فهم و شعور و درک می بینم!
گرچه که گاهی اختلاف سلیقه هم پیش میاد که کاملا طبیعیه، ولی در کل آدمهایی هستند که از شعورشون استفاده می کنند.

بانوی ایرانی گفت...

ممنون از راهنمایی ها( آیکون گل)
چند تا از لینکا رو دانلود کردم ..ممنون
دیگه کم کم دارم یاد میکیرم اینجا هم نظر بدم با همون خط میخی ( چشمک)
تو وبلاگ مادر برگ هر چی نوشتم همش پرید ...واسه قسمت انتخاب یک نمایه نام و ادرس نداشت ...منم که بی سواد ( خجالت)

بانوی ایرانی گفت...

راستی اینجا نمیشه خصوصی نظر کداشت؟؟

ساقی گفت...

درود سوشیانت جان
از حرفت دلگیر شدم رفیق... این چه حرفیه که میزنی؟آخه من چرا باید از شما متنفر باشم؟من همیشه وبلاگ شما رو میخونم و فقط کامنت نمیذارم...همین...اگر این دلیل تنفر من از شماست چشم برای اینکه سوء تفاهم برطرف بشه از این بعد هر وقت تونستم نظراتمو هم درباره ی پستهات میذارم...مرسی که همیشه منو همراهی میکنی رفیق...دمت گرم(آیکون یه سبد گل!!!)

یهدا گفت...

سوشیانت جان من کم پیدام؟!
من هستم عزیز

دیوونه گفت...

بروزم

گرگ دونده گفت...

من تقریبا همیشه باهات موافقم. اگر هم بلاگت باز بشه به سختی !! دوست دارم همه ش بخونم.

مسعود از پارسه گفت...

درود بر سوشيانت جان

دوست عزيز كم پيدا نيستم من هميشه به شما سر ميزنم واز فايلهايي كه برام ميزارين استفاده ميكنم

پاينده باشيد

مسعود از پارسه گفت...

راستي شما پر حرف نيستي بهتره وقتي نظر ميدي نامت همون سوشيانت باشه

مسعود از پارسه گفت...

درود بر شما

به روز شدم

پاينده باشيد

یهدا گفت...

بروزم

مسعود از پارسه گفت...

درود بر شما

از رساله اي كه گذاشتي سپاسگزارم

شاد وپيروز باشيد